Entrevista :: Josep Torrent

M'agrada l'obra de Dalí i vaig voler construir la història amb elements dalinians, una pista metafísica com a homenatge a Macedonio Fernández i amb la ruta daliniana/paisatge empordanès. Josep Torrent. 

Josep Torrent és el guanyador del Primer Premi Memorial Agustí Vehí atorgat durant el Tiana Negra 2014 amb l'obra La sang és més dolça que la mel. És de Bellcaire d'Empordà i va treballar com a policia. Diu que va començar a escriure per la seva filla i ho ha seguit fent combinant la literatura infantil amb la novel·la negra. Entre d'altres novel·les ha publicat L'estranya desaparició de la Laura i Ibrahim, La mirora mata els dimarts i el 2012 va guanyar el premi Ramon Muntaner de Literatura Infantil i Juvenil amb Abans de la Batalla. Parlem amb ell un any després de rebre el premi. 

:: Què va significar per a tu rebre el primer Premi Memorial Agustí Vehí?
Una gran satisfacció. Perquè era la primera vegada que es convocava i especialment perquè és en la memòria de l'amic Agustí. 

:: Coneixies l'escriptor que li dóna nom? 
I tant. Feia molts anys que ens coneixíem i érem amics.

:: Sembla que l'Empordà és un molt bon escenari per a la novel·la negra. I la tramuntana, un gran generador de problemes...
Els empordanesos ens estimem molt la nostra terra. Tampoc vull entrar en si més o menys que la gent d'altres contrades. M'imagino que és tan bon escenari com altres, però m'agrada situar els fets en els meus escenaris favorits. I fora de la gran ciutat (que ja hi ha moltes novel·les). La tramuntana... És veritat que estem tocats de la tramuntana; uns més que altres, Més que generadora de problemes, jo diria que de solucions. Que marca caràcter, és evident.



:: I com a decorat el Musey Dalí i la ruta daliniana... Una gran tria!
Si, Feia temps que hi donava voltes. M'agrada l'obra de Dalí i vaig voler construir la història amb elements dalinians, una pista metafísica com a homenatge a Macedonio Fernández i amb la ruta daliniana/paisatge empordanès. 

:: A la novel·la hi ha un crim però també un gran robatori per part d'una màfia russa. Una trama trepidant i plena d'acció. 
Vaig voler jugar amb la preparació d'un robatori important d'art per part de gent amb molts mitjans i amb les dificultats que comporten les errades, els imprevistos, terceres persones,,,

:: Amb La sang és més dolça que la mel recuperes el mosso Damià Surrell que ja havia protagonitzat dues novel·les teves anteriors. Com definiries el teu personatge? 
Com un policia atípic. Com una bona persona. Un bon policia. Un tio normal. Un tio especial. Un bon amic. Una persona culte. També amb problemes. 

:: Per què escriu en Josep Torrent? Creus que el fet d'haver format part del cos de policia et dóna algun avantatge? 
Escric per passar-m'ho bé i per aprendre. No només a escriure: gaudeixo molt aprenent i coneixent noves persones a l'hora de documentar-me. 

:: A banda de novel·la policíaca també escrius novel·la infantil i juvenil. Quin lector és més difícil?
Més que lectors difícils trobo lectors agraïts i contents. I tant adreçant-me a un públic jove com adult acabo veient que les novel·les de les quals n'estic més satisfet són les que més agraden. 

:: Hi haurà més entregues protagonitzades per Damià Surrell?
Sí. Però sense lligar-m'hi. Continuo escrivint per jovent i també tinc previst alguna altra de policíaca sense en Damià Surrell. O negra sense policies. 

Moltes gràcies Josep. 
Entrevista de Laura Garcia.
Presentació de La sang és més dolça que la mel. Divendres 23 de gener a les 20.30.

0 comentaris:

Torna el Tiana Negra el 20 i 21 e gener de 2017

Programa

·Subscriu-te via correu-e

Introdueix el teu correu electrònic:

Amb la col·laboració de:

·Seguidors